اخبار اقتصادی
چاپ00021:26 - 1403/08/05

صهیون ها به دنبال آزادی جنیان اسیر شده اورشلیم توسط حضرت سلیمان هستند | چرا صهیونیست‌ها به‌دنبال معبد سلیمان هستند؟

کارگر آنلاین | خبر حفاری‌ها در اطراف مسجد الاقصی موضوعی است که این بار به نحو هشدار‌گونه‌ای از سوی موسسه الاقصی منتشر شده است و می‌رود تا بار دیگر به عنوان یک بحران جدی در منطقه بحران خیز فلسطین بروز کند. موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در بیانیه‌ای هشدار داد که حفاری‌های صهیونیست‌ها در زیر و اطراف مسجدالاقصی همچنان در حال گسترش است. 

خبر حفاری‌ها در اطراف مسجد الاقصی موضوعی است که این بار به نحو هشدار‌گونه‌ای از سوی موسسه الاقصی منتشر شده است و می‌رود تا بار دیگر به عنوان یک بحران جدی در منطقه بحران خیز فلسطین بروز کند. موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در بیانیه‌ای هشدار داد که حفاری‌های صهیونیست‌ها در زیر و اطراف مسجدالاقصی همچنان در حال گسترش است. 

بر اساس این بیانیه، موسسه به تصاویری دست پیدا کرده که نشان می‌دهد این حفاریها در امتداد صدها متری ادامه دارد و از منطقه میدان البراق آغاز شده و در مجاورت دیوار غربی مسجدالاقصی ادامه یافته است و به منطقه حمام العین و زیر در ورودی باب المطهره واقع در داخل مسجد الاقصی از ناحیه غرب می‌رسد. الاقصی حفاریهای موجود را خطری بزرگ برای مسجدالاقصی دانست و تاکید کرد که کارگاه‌ها و حفاری‌های بسیار زیادی در زیر این مسجد صورت گرفته است.

به گزارش الجزیره، بر اساس تصاویری که موسسه الاقصی به دست آورده است، اشغالگران شدت حفاری‌ها را افزایش داده و آن را به صورت بی‌سابقه‌ای گسترش داده‌اند، این در حالی است که آثاری از تمدن اسلامی در زمان‌های اموی، ایوبی و مملوکان در این مناطق به دست‌ آمده است. این موسسه می‌افزاید که حفاریها در آینده به سوی شرق ادامه پیدا خواهد کرد تا به دیوار البراق و دیوار غربی مسجدالاقصی که چسبیده به در المغاربه است، برسد. این بیانیه می‌افزاید که البته خطرناک‌ترین حفاری‌ها در عمق خاک و در مسافتی حدود 50 متری مسجدالاقصی در حال انجام است که از شرق به سوی مسجد در حال پیشروی است. 

کشف معبد سلیمان
اما دلیل این حفاری‌ها آن هم در مکانی که با حساسیت خاصی از جانب مسلمانان نگریسته می‌شود، چیست؟

آنچه بیش از هر عامل دیگری در این حفاری‌ها و به‌عبارت بهتر تخریب مسجد الاقصی خود را نمایان می‌سازد، انگیزه‌های صهیونیستی یهودیان افراطی است. انگیزه‌هایی که برخی از پژوهشگران آن را مبتنی بر اندیشه‌های آخرالزمانی می‌دانند و آنها را برآمده از نحله‌های فکری چون مسیحیت صهیونیست تلقی می‌کنند.

مسیحیان صهیونیست از جمله گروه‌هایی هستند که در زمره تقدیرگرایان (Dispensationalism) یا مشیت‌گرایان قرار می‌گیرند. بدین معنا که به اعتقاد آنان مقرر شده است که بشر باید هفت مرحله یا هفت مشیت الهی را از سر بگذراند تا به آخرالزمان ختم شود. که یکی از آنها بنای مجدد معبد سلیمان است که بر مبنای دیدگاه افراطی صهیونیست‌ها در زیر مسجد الاقصی واقع شده است نکته‌ای که در این میان وجود دارد تخریب مسجد الاقصی و بروز درگیری‌های مذهبی میان مسلمانان و یهودیان است که خود راه را برای جنگ‌های آخرالزمانی مهیا می‌کند.

  • بسیاری از تاریخ نگاران عقیده دارند که تمامی سازمان‌های یهودی و صهیونیستی که در عملیات یورش به مسجدالاقصی مشارکت می کنند به لحاظ فکری ریشه در اساطیر و ادعاهای صهیونیستی دارند. برخی از محققان 12 سازمان اصلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را محور و هدایت کننده حرکت های افراطی جامعه صهیونیستی علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر قدس به شمار می روند را شناسایی کرده‌اند.این سازمان‌های افراطی 12 گانه صهیونیستی عبارتند از: جماعت احیای هیکل (جماعتی یهودی بسیار افراطی است که سعی می کند با جذب سایر سازمان‌های هوادار تخریب مسجد الاقصی به یک سازمان بزرگ و واحد تبدیل شود )، جماعت نگهبانان هیکل (سازمانی که معتقدند برای احیای معبد حضرت سلیمان (ع) یا همان هیکل نباید منتظر معجزه بود بلکه باید دست به کار شد و مقدمات لازم را که همان تخریب مسجدالاقصی است، فراهم کرد)، به سوی جبل حامور (سازمانی دانشگاهی است که در واقع در زمینه ساخت هیکل نظریه پرداری می کند)، جنبش احداث هیکل (که هدف واقعی تاسیس خود را یهودی سازی حرم قدس شریف و بنای هیکل ادعایی بر ویرانه های مسجدالاقصی عنوان کرده)، مدرسه تفکر یهودیت ( که هدف از تاسیس آن نیز تربیت نسلی از یهودیان عنوان شده است که ایمان کامل به تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل داشته باشند)، جماعت بنای هیکل( که بیشتر در کار اجرای امورات مربوط به احیای شعائر ساخت هیکل تخصص دارد)، جماعت اسرائیل جوان (که بیشتر روی منطقه باب الواد در بخش قدیمی شهر قدس متمرکز شده است)، جماعت کاخ( که هوادار تخریب مسجدالاقصی هستند)، جماعت امنای هیکل(سازمانی بسیار افراطی است که تلاش می کند با تخریب منطقه مسجدالاقصی آن را به‌عنوان مقر اصلی شهر قدس اشغالی قرار دهد)، سازمان تاج کاهنی (پیروان این جماعت عقیده دارند که طلایه دار جنبشی هستند که مسیر نهایی به سمت هیکل را رهبری خواهند کرد)، جنبش بازگرداندن تاج ( جنبشی که تلاش خود را روی مصادره خانه‌ها و تعدادی از ساختمانهای شهر قدس به بهانه اینکه روزی این ساختمانها متعلق به یهودیان بود، متمرکز کرده است) و نهایتا جماعت سیطره بر مسجدالاقصی (اعضای این جماعت آشکارا دعوت به تخریب مسجدالاقصی و همچنین اخراج مسلمانان می‌کنند. از اهداف این جماعت همچنین یهودی سازی شهر الخلیل و سیطره بر مسجد ابراهیمی است که نام کنیسه ماکفیر برآن نهاده‌اند ). همانطور که ملاحظه می‌شود مجموعه این گروه‌ها و جنبش که مبتنی بر عقاید یهودی افراطی هستند، می‌کوشند تا با تخریب مسجد الاقصی زمینه را برای تخریب بقایای نمادهای اسلامی فراهم کنند. در سپتامبر 2000 و زمانی که آریل شارون نخست وزیر افراطی اسرائیلی‌ها در قدرت بود از مسجد الاقصی و حفاری‌های آن بازدید کرد که این دیدار تحریک آمیز شعله‌های انتفاضه دوم موسوم به مسجد الاقصی را شعله‌ور کرد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
سامانه بتا بانک رفاه کارگران